"Det här är mitt liv - det är väl inget att skämmas över!"

Dilsa Demirbag-Sten var gäst i Nyhetsmorgon Söndag för att berätta om sin bok "Fosterland". Hon har skrivit en självbiografi om familjens första 14 år i Sverige. Självutlämnande, som alltid när det blir en bok om livet. Som alltid kommer också frågan "Hur känns det att berätta om det här?"
Svaret finns i rubriken.

En dag kanske jag också kan komma dit. "Det här är mitt liv - det är väl inget att skämmas över!" Det som har hänt mig har format mig. Mitt liv har gjort mig till den jag är. Många av mina positiva egenskaper är direkta konsekvenser av allt det hemska. Vad är det att skämmas för?

Men det gör jag.
Än så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0