Jobbpanik

Nu har det börjat. Nästa sommar får vi jobba som läkare. (I Sverige får man jobba som läkare från och med att man har fullföljt nio terminer på läkarprogrammet.)

Med nio månader kvar till debuten börjar hetsen.

"Vilka jobb har du sökt?" fick jag höra många gånger första dagen efter sommarlovet.
Först förstod jag inte vad de menade. Tänkte att de pratade om extrajobb, men jag har varken tid eller ork för extrajobb.
  Nästa sommar hade jag inte en tanke på, men det var precis vad de pratade om.

De hade redan skickat iväg jobbansökningar inför nästa sommar! Är inte det lite hysteriskt? Eller är det bara jag som ligger efter i tanken?

Kommentarer
Postat av: Mårr

Sådär hysteriskt var det hos oss också. Jag hade tack och lov "assat" (läkarassistentjobbat) här sommaren innan, så mitt underläkarvik för året därpå var liksom redan klart.

Det är ju sån läkarbrist, så jag tror inte det är ett dugg svårt att hitta sommarjobb, om man inte vill ha i en universitetsstad förstås.

2009-09-06 @ 16:32:49
Postat av: FiaLisa

Lite hysteriskt låter det. Jag tror inte klinikerna ens tänker tanken sommarvikarie innan årsskiftet. Jag skulle snacka runt på de kliniker jag praktiserar på under terminen istället (om de verkar trevliga).

2009-09-07 @ 15:12:19
URL: http://fialisa-drdr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0