Avundsjuka

Det känns som att allas liv går framåt men inte mitt.

Folk hittar sina drömprinsar, förlovar sig, flyttar ihop. Flera barn är på väg i min umgängeskrets. Radhus eller villa. Familjeliv.
  "Det hade varit roligt, men jag måste vara hemma med familjen", får man som var på frågan om vi ska gå på bio.

Jag vill också!!

Inbillar mig att mitt liv också är på väg framåt. Kanske finns det någon som tittar på mig med avundsjuka? Jag går en utbildning som jag trivs med, jag vet var jag vill efter examen. Jag har någonstans att bo.

Men jag är ändå avundsjuk på de människor som har möjlighet att bilda familj.

Än så länge har jag ingen brådska. Egentligen. Jag har gott om tid.
Men det känns inte så.

Jag önskar att jag också vore där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0