Lycklig?

Att vara lycklig. Vad innebär det? Hur tar man sig dit? Många strävar efter lyckan. Ibland är det just den överdrivna strävan som gör att vi går lyckan förbi. Många har åsikter. Många har tankar kring vad som är viktigt. Ett omdebatterat tillstånd som vi aldrig verkar tröttna på.

Vad tycker du? Vad gör dig lycklig?

Dr Wannabe har på sin blogg ett inlägg om lycka. Även lite tips på hur man ska hitta dit. Håller inte själv med om alla, men något kan man nog hitta. Välj och vraka fritt!

Lyckostrategierna enligt Lyubomirsky
1. Uttryck tacksamhet.

2. Tänk positivt.
3. Jämför dig inte med andra.
4. Var snäll.
5. Vårda sociala relationer.
6. Lär dig härda ut.
7. Lär dig förlåta.
8. Sträva efter flow.
9. Njut av livets glädjeämnen.
10. Sätt upp mål och sträva dit.
11. Utöva religion eller andlighet.
12. Ta hand om din kropp


Kommentarer
Postat av: FiaLisa

Jag kan ofta känna att lyckan gått mig förbi. När jag ser tillbaka på perioder av mitt liv så kan jag tänka i efterhand att då, då var jag lycklig. Men det märkte jag inte.

2009-10-08 @ 10:02:21
URL: http://fialisa-drdr.blogspot.com/
Postat av: Maskrosen

Jag känner igen mig! I nästa steg tänker jag på hur jag i framtiden kommer att se tillbaks på hur jag har det nu och tänka "DÅ hade jag det bra!" För det har jag ju. Jättemycket är bra. Även om inte allt är det. Och så försöker jag märka hur bra det är. ;)

2009-10-08 @ 21:25:51
Postat av: FiaLisa

Efteråt glömmer jag ofta alla problem och allt jag oroat mig för. Jag tror det är en bra strategi att försöka lyfta fram det som är bra här och nu.

2009-10-09 @ 08:02:43
URL: http://fialisa-drdr.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0