Byte av fokus

Frukostrutinen börjar sätta sig. Inte varje morgon än, men nästan. Även de dagarna då det inte blir en ordentlig frukost hemma sitter jag ändå ett tag vid köksbordet och har med mig en smörgås till rasten. Ibland vaknar jag till och med och längtar efter frukost. Det har inte hänt på väldigt länge.

Antagligen kommer jag att behöva fortsätta kämpa med frukosten, men jag tar en paus där för tillfället. Energin flyttas istället över till nästa projekt.
  Städning.

Som jag skrivit förut är jag inte ute efter klinisk renhet. Inte ens att det ser snyggt ut. Mer en känsla av att det är jag som bestämmer hur det ser ut hemma hos mig, det är inte bara något som blir.
  Första ledet i detta blir: att bara göra istället för att bara inte göra.

"Jag gör det sen" begravs härmed och det som kan göras nu ska göras nu. Med lagom press, men utan tvång.

Fronten rör sig framåt!

Kommentarer
Postat av: Kandidatpappa

Framåt! som sagt.

2009-10-01 @ 23:55:58
Postat av: Mib

Hej, det låter kanon! Hejja på!

2009-10-03 @ 20:33:16
URL: http://mibfilosoferar.blogg.se/
Postat av: Maskrosen

Ja, det känns bra. En seger på vägen. Lite stolt är jag också. :)

2009-10-04 @ 21:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0