HTML <3 CSS

Bloggandet har gjort mig till något av en datanörd. För att få saker och ting att fungera som jag vill har jag varit tvungen att lära mig programmera. Bara det mest grundläggande, men det är mycket för att vara en teknikanalfabet.
  På bussen hem kom jag på mig själv med att sitta och programmera i huvudet. Undra hur det blir om jag skriver så? Kanske har jag bara skrivit det på fel ställe..?

Inte har jag varit tidseffektiv och lärt mig hur man gör heller. Nej, jag nyttjar den beprövade metoden "trial and error". Vad händer om jag ändrar på siffrorna här? Vad händer om jag byter ett tecken här? Vad händer om jag lägger in ett annat kommando?
  Ibland blir det bra, men ofta blir det fel. Ibland blir det till och med katastrof. Jag har lyckats få hela bloggen att bli oläslig en gång. Men jag har en kopia av en fungerande kodmall sparad, så jag kan återställa om mina experiment inte skulle falla väl ut.

Det jag klurat på för tillfället är tillskottet som kommit i menyn till höger - Tre saker att le åt. Jag har flera gånger fått tipset att skriva upp tre saker som gör mig glad varje dag. I några dagar har det fungerat bra, innan det rinner ut i sanden. Genom att skriva det här hoppas jag kunna få lite bättre pli på mig själv. Stort som smått kan dyka upp.
  Tanken på sikt är att jag ska bli bättre på att lägga märke till positiva saker i min omgivning. Genom att aktivt notera dem ett tag kommer jag förhoppningsvis att göra det mer och mer omedvetet.

Vad har gjort dig glad idag?

Kommentarer
Postat av: Kandidatpappa

tja: den här bloggen, kanske... Annars har det varit en skitstressig dag. Fast jag har skrattat ganska många gånger. Åkte 7 mil för att hålla en information på en socialnämnd, och när jag kommer fram så hade ordföranden glömt att hon bett mig komma. Hon tyckte det var jättepinsamt, men jag tyckte det var skönt. En timma tillbaks i bilen med bra musik, och har betalt ändå - inte så tokigt, va?

2009-11-18 @ 17:40:07
Postat av: Maskrosen

Många skratt är bra! Ganska bra betyg för en stressig dag ändå... Trevligt med en utflykt, även om den inte blev som det var tänkt. ;)

2009-11-20 @ 10:39:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0