Nattvaka

Klockan är mitt i natten och jag kan inte sova. Ett par timmars sömn fick jag innan jag vaknade. Inga mardrömmar, bara slutsoven.

Men det kan ju inte vara på riktigt!

Klart att jag fortfarande måste vara trött, även om det inte känns så. Avslappning är bra har jag hört, så det har jag testat. Legat och lyssnat på koltrasten och flugsnapparen som sjunger i takt utanför fönstret. Tung i hela kroppen. Andas in. Andas ut.

In.

Ut.

Vaken är jag likförbannat. Till slut gav jag upp. Har kroppen fått för sig att den inte är trött får jag väl acceptera det.
  När jag vaknar av mardrömmar är jag rädd och har ett massivt adrenalinpåslag att lugna. Nu finns det ingen stress att dämpa. Kanske kroppen/hjärnan bara behöver tröttas ut. Formulera ett blogginlägg tar en liten stund, läsa lite i boken. Gå en kort-promenad genom lägenheten...
  Morgondagen (ja, alltså idag) är ledig så egentligen har jag ingen brådska med att somna. I natt har jag tid att sova dåligt. Ingen idé att stressa över det.
  Väntar jag tillräckligt länge kommer jag att bli trött. Säkert finns det något inspelat program på DVD:n som jag kan fördriva tiden med så länge...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0