Helgmorgon=sovmorgon??

Visst somnade jag till slut. Natten har inte varit lika hemsk som de senaste. Antagligen hjälpte det att inse att jag var rädd. Att inse att det inte finns något att vara rädd för.

Står och lagar havregrynsgröt. Ska till sjukhuset idag med. Egentligen jourar vi inte så mycket som det verkar i min blogg. När jag måste vara borta mycket har jag valt att gå fler jourer för att slippa extra inlämningsuppgifter och förhör. Nu är vi i sluttampen och jag måste hinna ta ikapp innan kursen är slut.

Ska faktiskt bli mysigt att vandra runt i sjukhuspyjamas. Helgerna brukar ha en annan stämning. Personalen är trevligare mot varandra, det är okej att vara lite småtrött och alla är hjälpsamma. Som ett kollektivt plåster på såren för att vi måste vara där när alla andra är lediga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0