Bitterfittan

Jag vill inte falla dit. Men ibland är det svårt att låta bli.

Det är så lätt att klämma till med en ironisk/tjurig kommentar istället för att berätta vad man blir irriterad på. Så lätt att ge upp och bli passivt agressiv istället för att acceptera eller göra något åt. "Det är ändå ingen idé. De förstår inte." Jag ger upp. Alldeles för tidigt och helt i onödan.

Ibland orkar jag inte kämpa. Ibland orkar jag inte vara snäll och förstående. Överseende. Det gör ibland att jag blir bitter.
  Men det vill jag helst inte kännas vid.

Kommentarer
Postat av: FiaLisa

Usch ja vad jag känner igen det... men samtidigt kan man inte alltid orka.

2009-06-13 @ 07:34:50
URL: http://fialisa-drdr.blogspot.com/
Postat av: mib

Hm, det där känner jag absolut igen...

Kram på dig och vilken perfekt bild på Nasse där.

2009-06-13 @ 16:57:59
URL: http://mibfilosoferar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0