Saker jag intalar mig själv:

  • Det är mysigt med sommar och ledighet (trots att man är ensam)
  • En promenad i skogen kommer att göra mina bekymmer lättare
  • Egentligen finns det inte så mycket bekymmer över huvud taget
  • Frukost är gott
  • Kafka är intressant att läsa
  • Jag vet vad jag gör på jobbet, trots att patienter och anhöriga inte alltid håller med mig
  • Rutor på magen är överskattat
  • Vattnet i sjön är varmt
  • Det gör inget att jag har haft lite svårt att sova nu ett tag
  • Jag kommer att vara piggare i morgon

Kommentarer
Postat av: FiaLisa

Håller med om det mesta men:

Kafka är inte intressant, iallafall inte om man som jag tycker att han ofta skriver högst verklighetsnära betraktelser.

Vattnet är inte varmt...

2009-07-24 @ 00:00:31
URL: http://fialisa.drdr.blogspot.com
Postat av: Maskrosen

Jag har gett upp Kafka. Det var någon som sa att Processen var något som alla inom sjukvården borde läsa.



Jag tänkte att det var värt ett försök och nu har den fått tre.



Jag förstår inte. Jag är väl inte tillräckligt klok än... Men det går inte att tvinga sig att förstå heller. Det här är en av de gångerna då jag låter mig själv ge upp utan större protester... ;)

2009-07-24 @ 06:56:13
Postat av: FiaLisa

Nej, men man behöver inte vara klok jämt.

2009-07-24 @ 10:05:55
URL: http://fialisa.drdr.blogspot.com
Postat av: Maskrosen

Behöver inte vara klok jämt...

Ytterligare en sak jag försöker intala mig själv.

2009-07-24 @ 23:00:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0