Sjuk(?) utflykt

Idag var jag på apoteket (ett test för att se om jag kan gå till jobbet i morgon). Kroppen orkade som vanligt, inget illamående. Jag är nog redo.
  Men ett annat mål för färden hade kanske varit klokt.

Jag har sällan känt mig så sjuk som när jag kommer ut från apoteket med en hel kasse mediciner.

Så sjuk är jag faktiskt inte. Men visst blir det en del. Pollenpiller. Värktabletter. Eksemsalvor. Sovtabletter. Magmedicin. Gladpiller. Lugntabletter. Astmamediciner.
  OIika sorter för olika tillfällen.

Men jag tänker fortsätta hävda att jag inte är sjuk. Trots den gedigna högen med recept...


Kommentarer
Postat av: FiaLisa

Man är inte sjukare än man känner sig vilket kan resultera i att man är supersjuk av en liten förkylning medan allvarligare åkommor kan slinka förbi obemärkta med hjälp av diverse läkemedel.



Som sagt - vilken tur att det finns diverse piller att ta till när man behöver det.

2009-08-11 @ 04:37:26
URL: http://fialisa.drdr.blogspot.com
Postat av: Doktoranden

Det gör du också alldeles rätt i.

2009-08-11 @ 08:30:40
URL: http://doktorandtankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0