Kroppen är en klok uppfinning

När jag själv inte har vett nog att vila tvingar kroppen mig till det. Kanske borde jag ha förstått tidigare.

Under morgonen fick jag återigen fundera på magsjuka vs panikattack. Illamående. Skakis. Lite ont i kroppen. Hjärnan ville inte riktigt vara med. Huvudet värkte.

Jag la mig en stund på soffan i personalrummet.
Andas lugnt. Försökte tänka på annat. Vänta på att det skulle gå över.

En sköterska kommer in och utbrister:
"Men du ser ju ut som ett spöke!"
Grönvit kan man väl inte bli av en panikattack? Eller..?

Några minuter senare stod jag böjd över toaletten.

Den här gången var det ingen panikattack. Snabbt togs en temometer fram. 40,2 grader. 
Marsch hemmåt.
En vänlig kollega skjutsade mig så jag slapp den långa bussfärden med en plastpåse i knät.

Nu är jag ynkligare än någonsin och ska bädda ner mig under täcket. Fryser trots sommarhettan. Kroppen fick som den ville. Sannolikt blir jag liggandes stilla i sängen ett tag. Det ska bli riktigt skönt!


Kommentarer
Postat av: Mårr

Oj! Krya på sig!

2009-08-05 @ 18:42:31
Postat av: FiaLisa

Stackars dig! Sov så mycket du kan och stanna hemma en dag mer än du tycker att du behöver. Krya på dig. kram

2009-08-05 @ 18:43:37
URL: http://fialisa.drdr.blogspot.com
Postat av: Mib

Åh krake!

Krya på dig!

2009-08-05 @ 21:34:11
URL: http://mibfilosoferar.blogg.se/
Postat av: Magnus

Krya på dig!

2009-08-06 @ 06:59:26
Postat av: Tina (prematurbloggen)

Hoppas det värsta bedarrat!

2009-08-07 @ 20:05:30
URL: http://prematurbloggen.wordpress.com
Postat av: Maskrosen

Tack, jag har kryat på mig så gott jag kunnat. I går gick jag över från småsmält vaniljglass och avslagen cola till soppa. Idag har jag ätit lite "fast föda". Det går bra det här!



I dag har det till och med varit tråkigt att ligga i sängen. Brukar vara ett bra tecken på att man är på bättringsvägen! ;) Dessutom är jag feberfri sedan i går morse.



Hemma blir jag ytterligare en dag, sen får jag se om det blir jobb efter det.

2009-08-09 @ 19:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0