"Dröm sött..."

Sista jobbdagen avklarad, så nu är jag ledig på heltid.

Jag startade det hela med att drömma att en av mina bästa vänner dog. Fortfarande skakis.
Jag avskyr mina drömmar. Jag avskyr att de fortsätter att påverka mig även när jag vaknat. Inte nog med att jag sover dåligt...

Drömma mardrömmar gör man när man är fem. Då har man dessutom oftast någons varma och trygga säng att krypa upp i.
  Inte när man snart är trettio. Vaknar skräckslagen upp till en mörk och tom lägenhet. Intalar sig själv att det bara var en dröm. Det hände inte på riktigt.

Kroppen med det överaktiverade skrämselsystemet reagerar ändå. Jag vet att ingen är ute efter mig, jag vet att ingen kommer åt mig. Ändå är hela jag på helspänn. Beredd att slåss om det skulle behövas. Skrika och sparka. Inte låta någon göra mig illa.

Nåja. Nu är jag vaken. Lägenheten är ljus, tyst och lugn. Det är morgon och jag har en hel dag framför mig där jag kan göra precis vad jag vill. Några fåglar kvittrar utanför fönstret. Solen smyger sig in i springan bredvid rullgardinen. Jag vet att en tidning sitter och väntar i brevinkastet.
  Det här blir en bra dag. Det ska jag se till!

Första aktiviteten för dagen blir frukost! Upp och hoppa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0