Jullov

Jullov. Vilken idiot kom på detta påfund?

Jo, jag är medveten om att de flesta tycker att det är skönt med lov, och visst kan väl även jag uppskatta ledighet. Det är allt runt omkring som tidvis gör det outhärdligt. Ingen skola, paus i alla aktiviteter, alla kompisar åker hem till familjen... Kvar blir jag med allt.

Jag försöker ordna lagom stora dagsprojekt för att få tiden att gå. Idag har jag bakat bröd. Två omgångar: en oätbar och en ätbar... ;)
  Det ska väl gå att ta sig igenom även det här lovet. Har precis lusläst bioprogrammet. Kanske kan jag hitta en glad film att gå och se någon dag? Ett nytt café har öppnat på hörnet. Det måste jag också testa någon dag.

Jag försöker. Försöker tycka att det är trevligt med lov. Försöker orka ta det lite lugnt. Aktivera mig lagom mycket.

Nu ska jag gå och ta tag i bakdisken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0